Serwis sprzętu
PDF Drukuj

Usługi serwisowe sprzętu komputerowego

Realizujemy usługi z zakresu diagnostyki, napraw, przeglądów, konserwacji i modernizacji sprzętu komputerowego. Szeroki zakres obsługiwanych urządzeń obejmuje komputery stacjonarne, notebooki, drukarki, skanery, urządzenia wielofunkcyjne, serwery, urządzenia sieciowe, zasilacze UPS, komputery specjalizowane - stacje graficzne, terminale, sterowniki urządzeń i diagnostyczne, platformy nawigacji GPS oparte o komputery mini PC, pocket PC, car PC. Zapewniamy obsługę serwisową sprzętu większości dostępnych na rynku producentów.

Acer / ASUS / APC / Apple / Canon / Cisco / Dell / Epson / Ever / Fujitsu / HP / Compaq / LG / IBM / Lenovo / Konica / MSI / NTT / OKI / Optimus / Ricoh / Samsung / Sony / Toshiba / Xerox  



Zakres usług serwisowych sprzętu komputerowego

1. Diagnostyka

Wykonanie procedur testowych sprzętu i oprogramowania w celu ustalenia przyczyn występowania zgłoszonej usterki lub określenia poprawności i zgodności konfiguracji, parametrów pracy i stanu sprzętu - stopnia wykorzystania zasobów, stanu poszczególnych podzespołów, wersji i konfiguracji oprogramowania, stanu aktualizacji oprogramowania układowego sprzętu i oprogramowania systemowego, poprawności licencji zainstalowanego oprogramowania. Dokładny zakres działań dla tej usługi zależny jest od rodzaju sprzętu oraz szczegółów zlecenia ustalonych z klientem.

2. Naprawa

Wykonanie czynności mających na celu usunięcie przyczyn usterki - naprawa lub wymiana podzespołów, wymiana niekompatybilnych komponentów, aktualizacja sterowników, aktualizacja oprogramowania sprzętu i systemowego, instalacja oprogramowania zabezpieczającego, usunięcie oprogramowania szkodliwego lub działającego w sposób nieprawidłowy.

3. Przegląd / konserwacja

Wykonanie czynności z zakresu obsługi terminowej sprzętu i oprogramowania mających na celu zapewnienie odpowiedniego okresu eksploatacji i zapobieganie oraz wczesne wykrywanie awarii. W zależności od rodzaju urządzenia usługa w tym zakresie polega na wymianie materiałów eksploatacyjnych, czyszczeniu i konserwacji lub wymianie elementów mechanicznych tj. mechanizmy urządzeń drukujących, wentylatory i radiatory systemów chłodzenia, akumulatory zasilaczy UPS. W zakresie przeglądów i konserwacji komponentów programowych znajduje się sprawdzenie poprawności i aktualizacja oprogramowania układowego sprzętu i oprogramowania systemowego oraz sprawdzenie aktualności i poprawności licencji. Dokładny zakres działań dla tej usługi zależny jest od rodzaju sprzętu oraz szczegółów zlecenia ustalonych z klientem.

4. Modernizacja

Wykonanie czynności mających na celu w zakresie sprzętowym podwyższenie parametrów, prowadzące do zwiększenia wydajności sprzętu. W zakresie programowym usługa modernizacji polega na wymianie wersji oprogramowania na wersję nowszą technologicznie lub bardziej zaawansowaną o szerszych możliwościach. W każdym przypadku wykonanie modernizacji powinno być poprzedzone szczegółową diagnostyką w celu ustalenia zasadności i możliwości wykonania modernizacji. W zakresie usługi modernizacji znajduje się także wymiana aktualnie wykorzystywanego urządzenia wraz ze związanym z nim oprogramowaniem na wersję nowszą lub bardziej zaawansowaną z zachowaniem ustawień, konfiguracji i danych zapisanych w zastępowanym urządzeniu. Dokładny zakres działań dla tej usługi zależny jest od rodzaju sprzętu oraz szczegółów zlecenia ustalonych z klientem.    

 

Forma realizacji usług serwisowych sprzętu komputerowego

1. Usługi realizowane w serwisie

Klient dostarcza sprzęt do punktu serwisowego osobiście lub za pomocą przesyłki.

2. Usługi realizowane w siedzibie klienta lub w miejscu instalacji sprzętu

Specjaliści serwisu dojeżdzają do siedzby klienta lub miejsca instalacji sprzętu i wykonują zlecenie. W przypadku braku możliwości wykonania zlecenia w tej lokalizacji serwis zapewnia transport sprzętu. Szczegóły realizacji ustalane z klientem w sposób indywidualny.

3. Usługi z zapewnieniem sprzętu zastępczego na czas naprawy

Niezależnie od miejsca realizacji zlecenia serwis może zapewnić klientowi odpowiednio przygotowany i skonfigurowany sprzęt zastępczy. Szczegóły realizacji ustalane z klientem w sposób indywidualny.